blinkande storstäder

Fan vad jag älskade att bo i flatshare!

Där kunde jag ligga i min säng och kolla på Orange is the New Black och dricka sparkling lemonade. Och om jag ville så kunde jag gå ut i underkläder i vardagsrummet och göra ett par piruetter till dunkande musik ifrån det andra sovrummet där nån gjorde sig redo för att gå ner till klubben och festa, eller så kunde jag gå in i sovrum nr. 3 och dricka te med nån som ville ta det lugnt inför tidig jobbstart. Det var alltid folk runtomkring, fanns alltid nån att prata med, nån att vara med. Jag var ung, frisk och lycklig i en blinkande och storstad. Jag var mitt i världen och världen var där med mig. Där för mig.
 
Och här sitter jag nu och borde duscha liksom. Men är ändå fylld av de där blinkande storstadskänslorna. Man måste omfamna sina omständigheter och aldrig ångra. Bara tänka, bestämma och göra sina beslut till en del av sig själv. Lära av dem. Bli bättre, starkare. Vara sig själv, alltså den man är menad att vara. Andas in, andas ut. Ta in, ge ut. Lära in, lära ut. Skicka det jävla smset. Svälja den jävla stoltheten. Rädda den jävla världen. Blotta sig för dom som blottat sig för en - liksom ba kasta sig ut. Göra asfel, skratta och gråta över det. Ta en öl och kolla på Orange is the New Black. Chilla liksom.

Jag och saknad roommate i en saknad storstad

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Saknar att ha dig i lägenheten bästaste! <3

2014-09-08 @ 20:40:50
Postat av: Anonym

JAG ÄLSKAR DIG DU ÄGER

2014-09-11 @ 00:52:33
Postat av: Elin

Hej! Jag planerar nämligen att flytta till London och har det lite svårt på det området (då jag känner att jag kastar mig ut i fritt fall). Så jag undrar hur du gick till väga när du flyttade till London? Kände du någon där sedan innan eller använde du dig av en hemsida etc?

Tacksam för svar! :)

2014-09-19 @ 13:27:49

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0