till BEHÖVER HJÄLP

Lugna puckar baby, jag och nutellan är här för att hjälpa dig!
 
Hur fixade du jobb och lägenhet? 
 
Det som är så trevligt med UK är att det finns en sajt som kan lösa i princip vartenda problem man har. Vare sig man är ute efter en dammsugare, ett gig, en lägenhet eller ett jobb - Gumtree. Knappa in vad du vill ha och var du vill ha det och så får du upp en miljon förslag.
 
Vad kostar det och hur mycket pengar hade du i fickan när du åkte? 
 
Jag hade ungefär inga pengar alls när jag åkte. Detta resulterade dock i att jag och Fanny (som redan hade ett jobb när jag kom) hamnade i ekonomisk obalans. Typ Fanny ville köpa en massagestol och jag ba: "Alltså är det helt säkert att vi behöver toapapper..?" Hursomhelst så fick jag ett jobb efter att ha skickat ett mail, svarat i telefonen och gått på en intervju och därefter hade jag åtminstone 6,40 pund i timmen till mitt förfogande. Vår fantastiska lägenhet (som vi tvingas flytta ut ur om lite mer än en månad) ligger på 350 pund i veckan. Det delar vi på fyra så det blir runt 3500 kronor var i månaden. 

och sedan undrar jag också hur svårt det är med engelskan(hihihih)
 
Alltså haha, jag minns första dagen när Fanny räckte mig sin telefon och bad mig ringa nån lägenhetsagentur. Jag ba:
- Visst, vad ska jag säga?
- Nej men säg bara att du har sett lägenheten på Gumtree och...
- Nej men alltså vad ska jag säga på ENGELSKA?!
Men tro mig, det tar 2 dagar och 3 telefonsamtal och sen tänker man inte mer på det. Man lär sig att acceptera att man aldrig kommer förstå the northern accent och man hittar nya sätt att nicka och mhm:a på så att man verkar som att man är med i leken.

Lycka till och hoppas detta hjälpte!

Kommentarer
Postat av: johanna

En jävligt udda fråga som är svår att svara på men är det lätt att träffa nytt folk där? Kanske framförallt andra svenskar som bor där? Funderar på att flytta till London ensam eftersom att alla mina vänner inte känner för att hänga med men är lite orolig över det sociala livet när man börjar om på en helt ny kula i ett helt annat land :)

2014-04-02 @ 20:16:06
Postat av: johanna

ingen av mina vänner känner för att *

2014-04-02 @ 20:16:37

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0