Detta lär bli osammanhängande

Känner mig konstig. Man vill ju tro att man är övermänsklig men så blir man tonåring precis som alla andra. Lever under romantikpendeln just nu. Fast det är inte hela sanningen. Tror inte på pendlar egentligen. Kugghjul och sånt. Det flyter nog snarare.. sprudlar. Den största attraktionskraften i Disney-filmer är nog att alla vet vad de vill och vart de är på väg och vad som är rätt och fel. Till och med de onda karaktärerna vet ju om att de är onda. Kanske bara handlar om att jag tycker gräset verkar grönare på andra sidan. En varg som ylar under månen är väl precis samma sak som en tunnelbana som passerar Odenplan. Stör mig på genomgångarna i skolan om hur folk dog hit och emigrerade dit och förökade sig och försvann. vill bara skrika: men herregud, det handlar inte om det!!! Men har inget att kontra med. Vi räknar livslängder hit och dit, och inuti vet vi väl alla att det är mer än så, att det är magiskt. Och vad som gör mig ledsen är tanken på att människor dör innan de inser det. Jag har inte insett det. Och jag har fått ett nytt problem, som de kanske var meningen att jag skulle få för att det inte är meningen att jag ska kunna förstå. Jag har ett väldigt dåligt minne och en otroligt svag förmåga att upprätthålla ett sammanhang samtidigt som jag tänker. Mina tankar fungerar som drömmar ungefär. De rör sig lite som de vill och är svåra att återge. Tänker hela tiden att det är så för alla men ska försöka eliminera den tanken. Den genererar ingen individuell grogrund alls. Önskar jag var bättre på att hålla koll på vem jag är och kunna visa det. Önskar jag kunde bestämma mig för hur stor plats i mitt liv jag egentligen ska låta mig själv ha. Kanske ska överlämna den åt andra människor i stället. Jobbigt med tangentbord, hittar inte min dagbok... Långt inlägg! Aja, min blogg så who cares! (möjligen mina 8 läsare! Tough shit!) Ska sova! Tja!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow! Filosofen har talat!

2012-03-31 @ 10:56:22
URL: http://myrornaskrig.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0