Home

 
Jag tycker att det är svårt att veta om man ska följa sin magkänsla eller om man ska trotsa den. Hur skiljer man intuition från typ rädsla, missmod eller lathet? Idag vill jag inte gå på möte och imorrn vill jag inte jobba. Jag vill bara ta min jacka och mina skor och gå skitlångt. Helst enda till Skåne. Enda till sommaren. Där vill jag ta av mig jackan och skorna och lägga mig apatiskt i sanden. Låta himlen och havet jaga ut tröttheten.
 
 
 
Det glädjer mig när jag hamnar i situationer som tydligt visar på att jag har utvecklats här. Det glädjer mig att jag kan se en enorm, skräckinjagande människa i ögonen medan han skäller ut mig utan att det så mycket som sprätter till i magen av oro eller rädsla. Det glädjer mig att mina kollegor aldrig skulle kunna gissa att jag bara är 19. Men jag vill inte glömma att jag bara är 19.
 
 
Jag älskar den här stan ändå. Man får bara hålla koll på vad den gör med en. Vi fick precis reda på att vi måste flytta ut ur lägenheten i april om vi inte vill skriva på för 6 månader till. Det vill vi inte, och så länge jag inte vill dela lägenhet med 9 italienare igen så måste jag åka härifrån då. NEJ!

Kommentarer
Postat av: Pappan

Älskar dina reflektioner. Livet är fullt av val och det känns som att man kommer väldigt nära dina innersta tankar kring detta.
Författarämne!!!
PS: enda=only/single och ända= end/to the end.
Det var väl det sistnämnda du menade när du skrev om att dra till Skåne DS.

2014-02-22 @ 12:20:04

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0