Ska söka jobb

Hej hej.
Sitter och lunchar i skolan och övar på min jobbsökarlook:

 
Först tänkte jag att det bästa nog är att se glad ut och samtidigt försöka utstråla ett harmoniskt lugn. På det här sättet tycker jag mig förmedla ett solklart: "Your restaurant will be safe with me".
 
Men sedan klickar jag runt lite på olika annonser på Arbetsförmedlingen och inser att det mest flitigt brukade uttrycket och alltså den tillsynes mest attraktiva egenskapen hos sökande är "prestigelös". Därav landar jag vid det här uttrycket:



På det här sättet tycker jag att jag framstår som en ganska prestigelös person som helt saknar benägenhet att klättra förbi sin arbetsgivare i karriärstegen. Med andra ord en riktig heting på arbetsmarknaden.
 
Se upp, Subway, here I come! 

Kommentarer
Postat av: liz

SUBWAY!!!! <3 hur mycket cola man vill när man jobbar bakis. 4 ever and ever and ever

2013-03-20 @ 17:39:16

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0