not forgetting internationella kvinnodagen

Making the dinner, därav gaffeln. Ägnar en liten extra tanke åt mig själv idag, trots att jag inte gjort allt det där som bekräftar att man är en äkta kvinna. Jag har:
- aldrig fött barn
- inte ett jobb
- inte upplevt klimakteriet
- aldrig handlat cider, vin, etc. på systemet (läs: tjejer dricker ju inte öl!)
- inte diskat 14 000 timmar av mitt liv (for those of you who read today's DN)
- aldrig gjort mammografi (eller cystoskopi heller för den delen) (till skillnad från vissa andra i min ålder)
- aldrig velat flytta ut på landet
- aldrig bakat till barnbarnen
- inte rensat bland gamla kläder och börjat gråta lite när minnena kom tillbaka
- inte smyg-tyckt att feminister är lite jobbiga (kan vi inte bara ha det som vi har det?) fast man vet att de har rätt (kanske denna lite ok)
- inte fått ryggskott pga. att ha burit runt på le hylla så himla länge
Några punkter som målar upp en rätt klar bild av vad en kvinna är för mig: mormor <3
Så, grattis mormor, grattis jag själv (trots allt) och grattis alla ni andra arbetande klimakteriekvinnor på er stora dag!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0