platser jag hellre skulle va på

Fan är så jävla trött på att inte ha pengar och att inte kunna åka iväg när jag vill åka iväg. Jag ger upp mina hippiedrömmar, det går inte utan pengar och speciellt inte just nu. Idag när jag satt på tunnelbanan började jag hyperventilera (tänkte live-blogga men mobilfan funkade ju inte) Det var iskallt och liksom överhettande på samma gång och så fanns det ingen luft. KAN INTE VARA HÄR LÄNGRE!!! Liksom bara småsaker som att min hud går sönder, att det kliar överallt, att mitt hår ramlar av, att jag är trött hela tiden, att jag stör mig på alla. Jag får feber av te och jag kan inte kontrollera min kropp, bara skakar okontrollerat. Jag går sönder i det här klimatet och jag hatar att bubbelbada. Och så kommer jag inte härifrån av den enkla anledningen att det inte finns några pengar eller semesterveckor. Vad är det för skitanledning. Jag tänker inte spendera mitt liv på att jobba året ut för fem veckors semester. Kommer inte ens på fråga! Dör jag då? Om jag inte jobbar som alla andra? Ser fram emot nästa år efter studenten med skräckblandad förtjusning. Fanimej vad jag ska resa. Genom Europa och genom Asien - Thailand, Laos, Vietnam... Australien, Amerika (såhär säger Amerika istället för USA för att det ska låta coolare), Marocko, Mellanöstern.. Överallt ska jag, över över över över över över överallt, jag ska fan överallt utan pengar och bevisa för alla jävla handelsstudenter att det går. För egentligen är det nog inte pengarna som lyckas förstöra allt i sin frånvaro, det är nog snarare tiden. Och efter studenten har jag så mycket tid att jag nog skulle kunna dränka mig i den om jag ville. Platser jag hellre befinner mig på just nu än på golvet framför brasan:

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
I'm awesome

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0